Tuesday, January 27, 2009

ISRAEL TAKUT???

assalamualaikum...

saban hari kita dipaparkan di media massa kematian saudara-saudara kita di daerah Gaza...sisa tanah Palestin yg semakin mengecil untuk petempatan umat Islam angkara Israel laknatullah...Palestine dan Al Quds bukan lagi isu HAMAS ataupun rakyat Paletin semata-mata tetapi menjadi isu untuk semua ummat Islam di dunia..Hari-hari kita menyaksikan saudara kita rebah satu persatu, syahid atas tanah air sendiri. Darah yang menitis di atas muka bumi menyaksikan betapa murahnya harga sebuah nyawa dan kematian insan yang tidak berdosa ini seolah-olah merupakan perkara biasa. Tegarkah kita melihat dan memerhati daripada jauh sahaja saudara kita yang saban malam memikirkan nyawa mereka dan anak-anak mereka? Sebelum tidur, pasti di benak mereka mempersoalkan, Ya Allah, adakah masih ada masa untuk kami menatap dunia pada hari esok ataupun mata ini akan tertutup buat selama-lamanya?

sungguh,ana sendiri rasa terhina krn tidak mampu utk mberi apa2 sumbangan trhadap mereka...dah..ahh...cemburunya ana tatkala melihat diri mereka yg berpeluang utk syahid...padahal ana?Ya Allah...betapa rendahnya darjat imanku jika mahu dibandingkan dgn pejuang2 Islam di sana...

beberapa hari yg lepas, ana telah mendengar satu ceramah yg pada awalnya sukar utk ana percaya jika dinilai melalui akal, lebih2 lagi,hasutan media yg kebanyakan melimdungi hakikat kebenaran...tetapi apabila difikirkan semula...ya...bantuan Allah itu ada...ada utk hamba y dikasihi-Nya...kpd hmba yg menolong agama-Nya

Antara butir dr Wakil Hamas y sendiri mngisytiharkan.."bahawa kami tidak memerlukan tentera pengaman dr PBB...krn kami yg memulakan perjuangan ini...biarlah ank2 kami yg yg akan mengakhirknny"...dan tahukah kte apakah dia ayat2 yg mnjadi pendorong bg tentera HAMAS ini???"perjuangan kami utk memprtahankan Palestin tidak akn berakhir pd hr ini sbg mn ia tidak bermula pd hr ini,sekiranya kami syahid...ank2 kami yg akn meneruskan rantai2 perjuangan ini"

Ya Allah..jika kte nk bndingkn dgn ank2 kte yg hnya tahu bermain n brseronok dgn ank2 kcl Palestina itu yg bisa memahami erti jihad...ahh malunya kita kpd mereka itu!!!

hr ini sudah 980 roket yg telah dlancarkn dan masih trdapat lebih 5ribu roket HAMAS yg belum lg dlncrkan...dan telah brbaris 25 000 pejuang HAMAS yg brsedia utk brtempur di medan jihad...

tambahan sunber jg memberitahu ttg hakikat yg sebanarnya yg semestinya kte tidak akn mndgr melalui media krn rhsia yg trsirat yahudi sbnrnya mnguasai media dunia...Di manakah kekuatan Islam hr nie???

*sepanjang tempoh peperangan sblm gncatan snjata,76 askat israel telah telah mati dan lebih kurang 46/49 drp mereka dibunuh oleh tentera HAMAS scr berdepan...ALLAHUAKBAR!

*43 tentera HAMAS telah SYAHID...

dan ada satu ketika tentera HAMAS brjaya menangkap askr israel dn meletakkan mereka dlm sebuah rmh...dan tanpa diduga rejim israel telah membunuh rakan2 mereka sndiri dgn melancarkan serangan di kaw trsebut...inilah yg dinamakn bntuan Allah...TAKBIR!!!

akhir skali...marilah kita sama-sama memboikot brgn keluaran israel ini...trmasuk yg mberi sumbangan kpd snjata...selain drp huluran derma dr kita,mudah2an boikot ini turut sama akn membntu saudara2 kita di sana...AMEEN..

#SEKIRANYA TRDAPAT KESUKARAN DLM MEMBOIKOT INI,CUBA LAH KTE BYGKAN,SBG CTH...TIAP KALI KTE MENEGUK AIR MILO...BRMAKNA KITA TELAH MENEGUK DARAH2 PEJUANG ISLAM YG GUGUR DI BUMI PALESTIN...NAUZUBILLAH...

MARILAH KITA SEDEKAHKN AL-FATIHAH KPD MEREKA YG GUGUR DI SANA...AL-FATIHAH...
SEKIAN,WASSALAM

0 comments: